5 tips en weetjes om fit de zomer in te gaan!

gepubliceerd

Begin op tijd!

De eerste zomerdag in bikini of zwembroek en je denkt bij jezelf: ik had toch gehoopt dat ik iets fitter, slanker of sterker was… Gelukkig kun je er nog wat aan doen. Wil jij nog die laatste paar kilo’s voor de zomer kwijt, wil je je ‘sixpack’ tevoorschijn toveren, of zelfverzekerder de zomer in? Begin dan nu…

Geloof niet in fabeltjes!

Er bestaan veel fabeltjes in het mooie fitnessland. Eén van de grootste is die over plaatselijke vetverbranding. Het heeft geen zin om iedere avond 100 sit-ups te doen, gevolgd door 100 crunches en 5 minuten te planken. Je spieren nemen tijdens inspanning vrije vetzuren op uit het bloed. Waar deze vrije vetzuren vandaan komen ‘bepaalt’ het lichaam helaas helemaal zelf. Plaatselijke vetverbranding moet daarom naar het rijk der fabeltjes worden verwezen…

Zorg voor de juiste training en intensiteit!

Er bestaan veel misverstanden over de juiste training om vetverbranding te stimuleren. Bij iedere doelstelling hoort een andere benadering, daarom adviseren wij je op maat. We kijken eerst naar jouw beginsituatie, waar sta je nu? Hoe belastbaar ben je? Zijn er nu, of waren er in het verleden klachten waar we rekening mee moeten houden? Vervolgens bepalen we de doelstelling en maken we die haalbaar en concreet. Uit te drukken in cijfers, zodat jij daadwerkelijk je doelstelling haalt! Dit kan zowel qua kracht als gewicht, wij kijken naar jou, en jouw doel!

Eet verantwoord, en zorg voor een blijvend resultaat!

Tijdens het boeken van onze resultaten met Bodysupport krijgen wij bij ongeveer 8 van de 10 deelnemers te horen: “Moet ik zoveel eten?!” “Als ik af wil vallen moet ik toch juist minder eten?” Dat is een verkeerde veronderstelling, want ieder lichaam is anders samengesteld, afhankelijk van je rustverbranding, doelstelling en dagelijkse bezigheden creëren wij een menu toegespitst op jou. Structuur en discipline zijn de pijlers om dit tot een blijvend succes te maken. Wij hebben de tools, jij hoeft het alleen maar uit te voeren!

Drink voldoende en verstandig!

Wist je dat we alleen met zweten, plassen en ademen al zo’n 2,5 liter vocht kwijtraken? Met het vocht in ons voedsel krijgen we ongeveer een liter binnen. De overige 1,5 liter moeten we drinken. De hoeveelheid die je dagelijks in mag nemen hangt af van hoeveel je beweegt, het klimaat waar je in leeft en je eetgewoontes. Onvoldoende vochtinname kan zorgen voor allerlei vervelende ongemakken zoals hoofdpijn, pijnlijke spieren en misselijkheid. Overmatige vochtinname kan weer leiden tot watervergiftiging, dat is een teken dat je nieren de hoeveelheid vocht niet zo snel kunnen verwerken. Drink daarom niet meer dan 4 liter per dag!

Samen resultaat boeken?

Doe dan mee aan de Vaassense Afvalrace! Hieronder kun je meer informatie aanvragen. Ook als je een andere doelstelling hebt, helpen we je natuurlijk graag!

Meer informatie >>